Vanliga frågor

Här hittar du svar på de vanligaste frågorna om våra produkter, beställningar, leverans och betalningar.
Returer och byten
Har ni en returpolicy?

Vår returpolicy gäller i 30 dagar från dagen din beställning levereras. Leveransdatum står i spårningsuppgifterna som du får när din beställning skickas från oss. När 30 dagar har gått kan du tyvärr inte byta din produkt eller returnera den.

Hur returnerar/byter jag en produkt?

Gå till vår returportal för att påbörja en retur.

Alla varor måste vara oanvända och förpackningarna och etiketterna måste vara intakta. Vi tar en avgift på 79 kr när du returnerar en vara. Vi gör återbetalningen så fort varan kommer fram till oss. Alla återbetalningar görs till samma betalningsmetod som användes vid det ursprungliga köpet.

Om du vill byta en vara till en annan stil eller storlek så kan vi hjälpa dig med det så länge paketet inte har skickats än. Annars behöver du returnera varan och lägga en ny beställning.

Vad händer om ett paket blir stulet eller försvinner?

BirdieBoss ansvarar inte för försvunna eller stulna paket som har bekräftats levererade till leveransadressen. På begäran kan BirdieBoss ge bekräftelse på leveransen, leveransdatum, spårningsinformation och kuririnformation till kunden.

Frakt och leverans
Hur går frakten och leveransen till?

När du lägger en beställning plockar och packar vårt team dina varor inom 24 timmar. Under reaperioder och högtider kan det ta upp till 72 timmar.

Din beställning skickas sedan via vår kurirpartner BRING. Paketet bör komma fram till dig inom 1–3 arbetsdagar beroende på leveransort och leveransmetod.

Så fort din beställning har skickats får du ett bekräftelsemejl från oss med ett spårningsnummer så att du kan spåra ditt paket.

Hur spårar jag min beställning?

Hurra, ditt paket är på väg! När vi lämnar över din beställning till vår logistikpartner BRING skickar vi ett bekräftelsemejl till dig som innehåller en spårningslänk. Denna länk tar dig till kurirens hemsida där du får spårningsuppdateringar live.

Om du inte hittar bekräftelsen på frakten, skicka ett mejl till oss på support@birdieboss.com så hjälper vi dig.

Hur mycket kostar frakten?

Just nu erbjuder vi fri frakt på alla beställningar över 799 kr. Nedan kan du se leveransalternativ i närmare detalj och hur mycket de kostar:

Ombud, Bring (1–3 arbetsdagar)

Beställningsvärde: 0–799 kr
Frakt: 79 kr

Beställningsvärde: över 799 kr
Frakt: fri

Hemleverans, Bring (1–3 arbetsdagar)

Beställningsvärde: över 799 kr
Frakt: fri

Kan jag ändra leveransadress?

Hoppsan! Skickas dina varor till fel adress? Detta kan vi självklart ändra åt dig. Så länge din beställning inte har skickats än kan du skicka den nya adressen till oss så fixar vi det.

Har din beställning redan skickats? Ingen panik! Du kan fortfarande ändra detta via kurirens spårningslänk som du får i vårt bekräftelsemejl.

*Obs! Vi kan bara skicka dina varor till adressen du angav i beställningen. Om du har angivit fel adress och paketet levereras dit så kan vi inte hämta tillbaka paketet, så kontrollera din adress noggrant!

Hjälp! Jag tror min beställning är försvunnen/inte har levererats …

Tror du att din beställning har tappats bort på vägen? Även om vår logistikpartner säger att det tar 1–3 arbetsdagar att leverera en beställning så händer det att de inte lyckas med detta. I så fall står det ett "försenat" leveransdatum i din spårning.

Om din beställning inte har levererats inom 12 dagar, kontakta oss på kan vi göra en utredning.

*Obs! När vi har lämnat över dina varor till vår logistikpartner så är de inte längre under vår kontroll. Vi förstår att förseningar är frustrerande, men när varorna väl sköts av kuriren så måste eventuella problem undersökas av kuriren. Vi kan kontakta dem åt dig för att lösa problem. Vi kommer alltid göra vårt allra bästa för att lösa problemet så fort som möjligt.

Betalning
Hur säker är ert betalningssytem?

Din integritet och säkerhet är vår högsta prioritet. Vi erbjuder Shopify Payments, Svea och Klarna, som är extremt säkra och högst krypterade betalningslösningar designade för att skydda kunder och hålla säljaren ansvarig.

Vilka betalningsmetoder har ni?

Du kan betala med Klarna och Swish såväl som gamla goda kreditkort (Visa, Mastercard, American Express) och betalkort.

Kontakta oss

Fick du inte svar på din fråga? Ingen oro! Skicka ett mejl till oss så bör du få svar inom en arbetsdag. Om din fråga gäller en beställning du har gjort, ange ordernumret eller e-postadressen som användes i kassan. Vi ser fram emot ditt meddelande!
Denna sida skyddas av reCAPTCHA och Googles integritetspolicy samt servicevillkor gäller.